سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 42
بازدید کل: 1370076
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



روز جهانی قرآن..

سه شنبه 89 شهریور 23

اول: ما به دین آنان و پیامبران‌شان احترام می‌گذاریم و آنها قرآن ما ر امی‌سوزانند و به پیامبرمان توهین می‌کنند.. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا..
دوم: آن‌وقت ما مظهر خشونت و جمود فکری هستیم و آنها مظهر دموکراسی و آزادی اندیشه..
سوم: این رفتار سخیفانه و احمقانه نشان می‌دهد که از کجا می‌سوزند..
چهارم: امام سجاد علیه السلام در دعایی می‌فرماید: الحملله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء.. یعنی: خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد..
پنجم: یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لو کره المشرکون.. یعنی: آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان‌شان خاموش کنند در حالی که خداوند نورش را گسترش می‌دهد حتی اگر مشرکان نخواهند و نپسندند.
ششم: معتقدم این نشانه‌ی اقتدار و عظمت اسلام در جهان است.. و باز هم معتقدم این کار رونق بیشتر دین اسلام را در سراسر جهان پی خواهد داشت.. به کوری چشم آنان که نتوانند دید..
هفتم: یادت به خیر امام عزیز که می‌گفتی: من با اطمینان می‌گویم که به زودی اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد..
و نکته‌ی آخر اینکه: خوب است جمهوری اسلامی ایران با اعلام مقام معظم رهبری ابتکار تاسیس روز جهانی قرآن را به دست بگیرد و محور اتحاد جهان اسلام شود..


بیایید در وبلاگ‌هایمان روز جهانی قرآن را پیشنهاد بدهیم..
همه با هم به سوی تاسیس روز جهانی قرآن..

دوستانی که مایلند لوگوی روز جهانی قرآن را (مانند لوگوی سمت راست بالا) در وبلاگشان قرار دهند لطفا  ایــن‌کــد  را در قالب وبلاگ بعد از کلمه <body> قرار دهند

امروز پنجشنبه: پست پایینی را تحت عنوان روز جهانی قرآن.. چرا؟ برای روزنامه نوشتم.. شاید شنبه چاپ ‌شود

امروز شنبه: روزنامه‌ی ایران در صفحه 3 امروز این مقاله را چاپ کرده است.. اما متأسفانه با اینکه تاکید کرده بودم بدون دخل و تصرف چاپ کنند یک بندش را برداشته و یک جاهایی را هم خلاصه کرده‌اند.. تا من باشم دیگه گوش به حرف این ارباب مطبوعات ندم و مقاله بشون ندم..


روز جهانی قرآن.. چرا؟

سه شنبه 89 شهریور 23

این روزها جهان شاهد خشم و نفرت عمیق و یک‌پارچه‌ی دنیای اسلام علیه دشمنان کینه توزی است که این بار علنی‌تر از همیشه به جنگ مقدسات دینی آمده‌اند. بدون تردید تلاشی که این هفته برای هتک حرمت قرآن در امریکا اتفاق افتاد، سرفصل جدیدی در اسلام خواهی مردم دنیا ایجاد خواهد کرد. در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است:

- اول: مبارزه و مقابله با اسلام چیز تازه ای نیست که بتواند در دل امت اسلام هراسی ایجاد کند. جنگ های نرم و سخت علیه مسلمانان و اعتقادات آنها از آغاز تا کنون، فصل‌های زیادی از تاریخ اسلام را به خود اختصاص داده زده است. در صدسال گذشته نیز صهیونیزم جهانی با حمایت قدرت‌های بزرگ به شیوه‌های مختلف در همان مسیر حرکت کرده است . اینان در تمام این مدت از تلاش برای تحریف قرآن و منابع فکری و معنوی مسلمانان و تحریف شخصیت پیام‌آور مهربانی رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ سعی در خدشه وارد کردن به مقدساتی داشته‌اند که میزان تاثیر آن در روح و جان مسلمانان غیر قابل تردید است.

- دوم : دلیل این مبارزه بسیار روشن است. آنها نیز به خوبی دریافته‌اند که تنها مکتب فعال و جریان ساز اجتماعی که با منطق قوی و تاثیرگذار در مقابل اهداف سلطه‌گران زورگو می‌ایستد و صهیونیزم را از دست یابی به حکومت جهانی مورد نظر کتاب‌های تحریف شده‌ی مذهبی آنان باز می دارد اسلام است . بنابراین خیلی طبیعی است که کانون این مکتب و قانونی که روحیه‌ی کفر ستیزی و سلطه ناپذیری را در دل و جان مسلمانان می‌دمد مورد حمله قرار گیرد.

- سوم: هر چند ـ همانطور که پیشتر گفتیم ـ این مبارزه چیز تازه‌ای نیست؛ اما به این شکل تازگی دارد و اتفاقاً همین شیوه، نشان از تاثیر بالای روحیه‌ی اسلامی و قدرت روز افزون قطب اسلامی در جهان دارد و نیز دلیل خوبی است که تنها مانع جهان‌خواری و سلطه‌جویی آنان همین تفکر و آموزه‌های اسلامی است . این دست‌پاچگی که عقل و خرد آنان را تحت الشعاع قرار داده و به جای تفکر و تدبیر در نوع مبارزه، به بدترین شیوه‌ها روی آورده‌اند نشان می‌دهد که کدام تفکر اصیل است که می‌تواند مانع دست‌یابی به حکومت جهانی پیش بینی شده‌ در کتاب‌های تحریف شده‌ی آنان باشد . این مبارزه، مبارزه‌ با یک ملت مسلمان نیست، که مبارزه با اسلام و تفکر الهی و مقتدر آن است.

- چهارم: امام زین العابدین ـ علیه السلام ـ در فرازی از دعاهای خویش فرموده است: " الحمدالله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء؛ یعنی: خدای را سپاس که دشمنان ما را از احمقان وابلهان قرار داد." انصافاً اگر دنیای اسلام می‌خواست مسلمانان جهان را یک‌پارچه کند و آنان را پیرامون یک محور متحد سازد چه باید می کرد و چه هزینه‌ی گزافی باید می‌پرداخت؟ به نظر نگارنده، این حرکت شوم و به حق باید گفت احمقانه، که حاکی از حقارت و درماندگی سردمداران صهیونیزم از مقابله با اسلام و خیزش تفکر اسلامی است، اتفاقاً تاثیری بر خلاف خواسته‌ی آنان خواهد گذارد. یعنی این خباثت چیزی را که آنها می‌خواستند جلویش را بگیرند سریع‌تر محقق می‌کند و پیش‌بینی مطمئنانه‌ی امام امت (ره) که «اسلام به زودی سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد » را که داشت در شیبی مناسب با اوضاع و احوال زمان پیش می‌رفت، شتابنده‌تر می‌سازد و شیب آن را تندتر می‌کند.

- پنجم : خوشبختانه براساس وعده‌های الهی مبنی بر حفظ و حراست از قرآن و اسلام عزیز، ما نگران مگسانی که قصد وز وز کردن و پرواز در عرصه‌ی سیمرغ دارند، نیستیم که بلندای این عرصه آنقدر هست که آنان از نفس بیفتند و در منجلاب یاس و حرمان جان بدهند. آنان نمی‌دانند که قرآن نور است و نور با آتش سوزانده نمی‌شود و سوزاندن کاغذ نمی‌تواند خطوط برجسته‌ی قرآن در دل‌هایمان را از بین ببرد. اما از طرفی نمی‌توانیم و البته نباید در مقابل چنین حرکت‌های مشمئز کننده‌ای بی تفاوت بنشینیم.

- ششم: در این که این یک بازی سیاسی است و پشت سر آن مطامع دیگری نهفته است شکی نیست؛ اما در این سخن که نباید درگیر این بازی سیاسی شویم و چون دشمن برای ما نقشه کشیده و می‌خواهد بین ما و مسیحیت یا یهودیت درگیری ایجاد کند، پس نباید در زمین دشمن بازی کنیم خیلی حرف است. اتفاقاً با نهایت هوشیاری، ضمن آنکه حساب مسیحیان و یهودیان پاک‌طینت را از این گروه قلیل که سردمداری قدرت‌های بزرگ و تولیت کاخ سفید و سیاست های امریکا را به عهده دارند جدا می‌دانیم، باید در زمین بازی که خود آنان درست کرده‌اند، بازی کنیم و با حمایت پروردگار، سربلند و قدرت‌مند بیرون آییم. وگرنه دست روی دست گذاشتن، نه تنها کمکی به آنچه دوستان از آن می‌پرهیزند ندارد که باعث می‌شود آنها جلوتر هم بیایند و این بار در زمین خودمان بازی کنند. آن وقت معلوم نیست نتیجه چه خواهد بود که علی علیه السلام فرمود: به خدا قسم، هیچ ملتی در خانه‌ی خود مورد حمله و تجاوز قرار نمی‌گیرد مگر آنکه خوار می‌شوند.

- و نکته‌ی آخر: پیشنهاد می‌کنم جمهوری اسلامی ایران به رهبری هوش‌مندانه‌ی مقام معظم رهبری که همیشه الهام‌بخش حرکت‌های دینی و آزادی‌خواهانه‌ی دنیا بوده و محور معنوی تشکیل قطب جدید قدرت در دنیا یعنی قطب اسلامی است، در این زمینه نیز پیش قدم شود و با اعلام یک روز در سال با عنوان « روز جهانی قرآن کریم» ابتکار عمل دفاع از کلام الله مجید و محتوای روح بخش و انسان‌ساز آن را به دست گیرد. بدون تردید مسلمانان جهان در این خیزش عمومی علیه امریکا و صهیونیزم حول این محور جمع می‌شوند، حتی اگر سردمداران وابسته‌شان نخواهند... انشاء الله

بیایید در وبلاگ‌هایمان روز جهانی قرآن را پیشنهاد بدهیم..

جنگ رحم‏ها

سه شنبه 88 شهریور 31

همه جور جنگ شنیده بودیم؛ جنگ سرد، جنگ داغ.. جنگ نفت، جنگ آب، جنگ سخت، جنگ نرم.. جنگ فیزیکی، جنگ روانی.. جنگ زرگری و.. اما این یکی دیگر خیلی تازگی دارد..

در اخبار آمده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد در برنامه‌ای زمان‌بندی شده با ترویج زاد و ولد در میان زنان یهودی، آمار صهیونیست‌ها را در 17 سال آینده به 80% جمعیت سرزمین‌های اشغالی افزایش دهد تا بتواند با خیالی راحت، موضوع رفراندوم در این سرزمین را بپذیرد.
در راستای این برنامه که جنگ رحم نام گرفته است، مبلغان صهیونیستی، زنان یهودی را ناجیان سرزمین موعود دانسته و آنها را به قبول این شیوه برای افزایش تعداد صهیونیست‌ها ترغیب می‌کنند. اینان خطاب به زنان یهودی می‌گویند: کسی برای اسرائیل مفید است که بتواند دست‌کم برای این رژیم هشت فرزند به دنیا بیاورد.


یواش کسی نشنوه..

سه شنبه 88 تیر 9

نیکلای سارکوزی رئیس جمهور فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست وزیر خارجه تندروی خود را برکنار کند. سارکوزی چهارشنبه گذشته در جریان سفر نتانیاهو به پاریس از وی خواسته بود آویگدور لیبرمن ـ که به علت مواضع افراطی در قبال مردم فلسطین از سوی منتقدان به نژادپرستی متهم شده است ـ را از مقام وزارت خارجه اسرائیل برکنار کند.
به گزارش شبکه 2 اسرائیل، سارکوزی به نتانیاهو توصیه کرده است تزیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین اسرائیل را جایگزین لیبرمن کند. بر پایه این گزارش، سارکوزی گفته است: من خانم لیونی را در دیدار در ورسای بسیار دوست داشتنی یافتم ولی یا لیبرمن نمی توانم کار کنم.
(خلاصه شده‌ی یک خبر )

پ ن 1 - همگی بگید نیکولا.. نیک نیــک نیکولا..  تشویق نداره خدایی؟؟
پ ن 2- دچار ذهنیت نشوید.. این خواسته‌ی نیکولاخان به‌خاطر نژادپرستی لیبرمن است نه ـ خدای ناکرده.. زبانش لال ـ  به‌خاطر دوست‌داشتنی بودن خانم لیونی..


شیشه

سه شنبه 87 بهمن 15

شنیدم که متاسفانه مصرف مواد محرک و روان‌گردان از جمله «شیشه» در میان برخی از خانم‌ها که دنبال تناسب اندام هستند در حال افزایش است. از قرار اطلاع، دلیل این رویکرد تبلیغات غیر واقعی است که در مراکزی همچون برخی از ورزشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های بدن‌سازی، برای دستیابی سریع‌تر به تناسب اندام، ضمن تبلیغ و تشویق بانوان به مصرف شیشه، اعلام می‌شود که این ماده اعتیادآور نیست.
اولا بر اساس نظر متخصصان مربوطه، اعتیاد آور بودن شیشه غیر قابل انکار است. در ثانی بر فرض هم که اعتیاد آور نباشد اما کدام داروی شیمیایی را سراغ دارید که بدون تأثیرات جانبی کبدی و کلیوی و... باشد؟ تازه آن‌هم داروهای درمانی که کمپانی‌های رسمی داروسازی آن را تولید می کنند؛ چه رسد به ماده‌ی شیشه که توسط چندتا آدم سودجو به‌طور کاملاً غیر قانونی در زیرزمین خانه‌هایشان تولید می شود..

البته خانم‌هایی که حواسشان جمع است می دانند که با غذای کم حجم و سبک، پیاده‌روی و نرمش‌های مناسب می توانند به وزن و تناسب اندام مورد نظرشان برسند و نیازی نیست که با طناب مشتی آدم شهوت‌ران و پول‌پرست به چاهی بیفتند که بیرون آمدن از آن کار راحتی نیست.. آن‌وقت است که هم تناسب جسم و اندامشان را از دست داده‌اند و هم تعادل روحی، روانی و حیثیتی شان را..

اضافه شده همین الان ساعت 13 امروز چهارشنبه 16 بهن 1387: یکی از دوستان می‏گفت: نیروی انتظامی یک محموله‏ی بزرگ شیشه را کشف و ضبط کرده است. گفتم: کاش می‏توانست خرده شیشه‏ی جنس بعضی‏ها را که ما قبلاً کشف کرده‌ایم ضبط کند...  


قاچاق انسان..

شنبه 87 شهریور 23

مدتی است که یکی از کانال های ماهواره ای، در یک برنامه ی تبلیغاتی برای انتخاب دختران زیبای ایرانی در دوبی و آلمان تبلیغ می کند. بر اساس این آگهی، دختران برنده  به شرکت هایی معرفی می شوند که دختران زیبا را به عنوان مدل در کشورهای اروپایی جذب می کنند. دختران جوان شانزده تا بیست و هشت ساله باید برای ثبت نام به سایت شبکه ی تلویزیونی مذکور مراجعه کنند.
بی شک این اقدام، پوششی برای شناسایی، جذب و فروش دختران ایرانی به شبکه های فساد اروپایی است که امروزه به عنوان یک صنعت پردرآمد، سوداگران جهانی را به خود مشغول کرده است.
پیش تر ها هم این طرح در کشورهای اروپای شرقی و کشورهای تازه استقلال یافته ی شوروی سابق صورت گرفته است. بسیاری از دختران این کشورها به بهانه ی کسب ثروت یا دستیابی به شهرت، شناسایی و جذب شدند و به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان که درآمد سرشاری  از صنعت پرونوگرافی دارد قاچاق شده و به شبکه های فساد و تن فروشی فروخته شدند.
قاچاق و فریب زنان را می توان بخش تاریک و پنهان مقوله ی جهانی شدن و تأثیر رسانه ها و شبکه های تلویزیونی اغواگر دانست. ار بین رفتن مرزها توسط این شبکه ها باعث جهانی شدن جرایم سازمان یافته در این خصوص شده است. اکثر فریب خوردگان، برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی و کسب مشاغل مناسب به قول های دروغین قاچاق چیان اعتماد می کنند.
براساس گزارش برخی سازمان های بین المللی، سالانه حدود 1200000 نفر قربانی قاچاق انسانی می شوند که 80 درصد این تعداد را زنان و دختران تشکیل می دهند. این استثمار مدرن، اغلب زنان و دختران قاچاق شده را با اجبار به روسپی گری و توریسم جنسی می گمارند. متخصصان تخمین می زنند که حضور و فعالیت قربانیان در کشورهای مقصد، سالانه بیش از 32 ملیارد دلار درآمد ایجاد می کند.

خانوداده هایمان مراقب باشند تا فریب این تبلیغات را نخوریم و حیثیت ایرانی اسلامی مان را دستخوش سودجویی ماجراجویان جهانی نکینم


پشت پرده ی بازی های رایانه ای ـ قسمت آخر

در بازی «کانتر» کاربر رایانه باید برای مبارزه با تروریست ها به کشورهای اسلامی برود. تروریست هایی که با او درگیر می شوند همه پیشانی بند دارند و ریش دار هستند. نکته ی مهم در این بازی اینکه کاربر می تواند برای مبارزه با تروریست ها ملیت آمریکایی، انگلیسی و حتی اسرائیلی!! را برای خود انتخاب کند.
در بازی «طوفان صحرا» عرضه شده در سال 1381 که بازی کننده در نقش یک سرباز انگلیسی و آمریکایی است که مأموریتش، آزاد سازی عراق از یوغ دیکتاتوری است. او در این بازی، یک دشمن می شناسد و آن هم سرباز عراقی است. این بازی، هیچ مخالفتی را در آمریکا به وجود نیاورد و تنها به افراد زیر 16 سال، توصیه شد که این بازی را انجام ندهند. هدف پنهانی بازی طوفان صحرا، آن است که فرد بازی کننده،خود را در موضع دفاع از نظم نوین جهانی قرار دهد.

در بازی «ژنرالز» بازیگر رایانه در نقش یک سرباز آمریکایی، مأمور مبارزه با تروریست ها و بیشتر در عراق و افغانستتان است. در عراق قهرمان بازی در آستانه ی ورود به بغداد است که نیروهای عراقی یک موشک شلیک می کنند و در بازار شهر، عده ی زیادی از زنان و کودکان عراقی کشته می شوند. این صحنه باعث می شود قهرمان بازی در انجام مأموریتش برای نابودی نظامیان عراقی مصمم تر بشود. جالب این است که سعی شده است چه در عراق و چه در افغانستان، نمادهای دینی و اسلامی به شدت مورد توجه طراحان بازی قرار گیرد و مرکزیت در گیری ها و میدان های نبرد، محیط هایی با همین نمادها باشد.
یکی از این بازی ها که خیلی هم ماهرانه و با جذابیت های خاص گرافیکی ساخته شده است، بازی «طوفان صحرا ـ 2» است. شما در این بازی می توانید به انتخاب خودتان در نقش نیروهای ویژه ی آمریکایی delta   یا نیروهای انگلیسی sas بازی کنید.
پس از آموزش های لازم رزمی و نظامی، در اولین مأموریت خود در دوم آگوست 1990 باید پس از درگیری با نیروهای عراقی اقدام به انهدام پلی میان عراق و کویت کنید و با گذراندن مراحل زیاد با مأموریت های مختلفی همچون نابود کردن مرکز نظامی، سایت های موشکی، فرودگاه های  نظامی و .. در مرحله ی آخر اقدام به نابودی و کشتن ژنرال عزیز خان کنید.

                                                                                                              ادامه مطلب...

پشت پرده ی بازی های رایانه ای ـ قسمت چهارم

اما به هر حال بعد از فروپاشی شوروی، درست در زمانی که آمریکا می خواست طعم امپراتوری بلامنازع جهان را بچشد و تازه داشت نفسی راحت می کشید و نظم نوین جهانی را طراحی و به خورد جهان می داد، تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران بر همه ی ملت های مسلمان و غیر مسلمان در گوشه گوشه ی جهان پدیدار شد و خواب های طلایی آمریکایی ها مبنی بر تک قطبی شدن جهان به هم ریخت و مواجه با قدرتی موثرتر و کارآمدتر از قدرت بلوک شرق در پهنه ی گیتی گردید. این قدرت جدید که به عنوان یک قطب کارآمد در جهان پدید آمد، قطب قدرتمند اسلامی یا مسلمانان بود که در یک محدوده ی جغرافیایی محدود نمی شد و سراسر عالم را در بر می گرفت.

یکی از ویژگی های این قطب جهانی جدید، تکیه بر موضوع «انتظار» بود که قدرتی روز افزون و درونی در وی ایجاد می کرد. قدرتی که با توجه به اعتقاد به مقوله ی انتظار در همه مکاتب، می رفت تا به کانونی تبدیل شود که همه ی محرومان جهان و ستمدیدگان را پیرامون یک محور جمع کند و همه را به صف آرایی در مقابل سلطه گران وادارد. می دانید که یکی از باورهای مسلم همه ی مکاتب و گرایش های اعتقادی مقوله ی "انتظار" است. اکثر قریب به اتفاق فرقه ها و مذاهب بر این باورند که در دوره ی آخرالزمان که زمام امور از دست بشر خارج می شود و انسان به اوج هرج و مرج و بیچارگی می رسد مصلحی ظهور خواهد کرد که وضع مردم را سامان می بخشد و زندگی در پرتو رفاه و سعادت را برای بشر به ارمغان می آورد.

                                                                                                            ادامه مطلب...

پشت پرده ی بازی های رایانه ای ـ‏ قسمت سوم

غالب این بازی ها روح و فکر مردم و به ویژه جوانان را ـ چه در جامعه ی داخلی آمریکا و چه در خارج آمریکا ـ هدف گرفته و حاوی پیام های زیر است:
ـ تجاوزهای آمریکا به کشورهای دیگر، از روی اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه است.
ـ آمریکا نماد صلح و دوستی است و هر جنگ و تجاوزی از سوی آن، در راستای صلح جهانی صورت می گیرد.
ـ مخالفان آمریکا عناصری شرور و محور های شرارت و سپاه اهریمن هستند.
ـ اگر قرار است کسی جهان را از ظلم و تباهی نجات دهد بی تردید آمریکایی ها هستند. زیرا آمریکا منجی جهان است.
ـ آمریکا با اهداف خیرخواهانه برای نجات انسان های دربند از دست بد خواهان و عناصر ضد انسان تلاش می کند و انواع خطرها را به جان می خرد.
- یک آمریکایی یک قهرمان است.

بنابراین بیخود نیست که پنتاگون و ارتش آمریکا، به طور مستقیم و غیر مستقیم در تولید و توزیع بازی های رایانه ای جنگی و نظامی، دخالت دارند. آنان ماهرترین برنامه نویس ها را جذب کرده و تواناترین موتورهای بازی را خریداری کرده اند و  در مواقعی که نتوانند به شکل دلخواه، بازی های رایانه ای مورد نظر را تولید کنند، سایر سازندگان بازی های رایانه ای را به این کار وا می دارند.

امروزه تولید بازی های رایانه ای به حدود 3 تا 4 هزار نسخه می رسد. بیش از سی ملیون نفر در جهان، اوقات فراغت خود را پای این بازی ها می گذرانند و ده در صد این عده، روزانه بین 4 تا 7 ساعت وقت خود را پای آن صرف می کنند.
شاید بتوان ادعا کرد که بازی های رایانه ای به خاطر سهولت دسترسی و جذابیت های خاص خود، به عنوان یک رسانه ی محبوب و پر طرفدار، توانسته است از نظر جذب مخاطبان جوان و پر انرژی به طور جدی با هالیوود رقابت کند. هرچند که خیلی از بازی ها از روی فیلم های معروف و پر فروش هالیوود ساخته می شود، ولی به عنوان مثال جالب است بدانید در سال 1380  هالیوود تنها پنج ملیارد دلار سود داشته است در حالی که در همین سال سود شرکت های بازی های رایانه ای در آمریکا بیش از سی ملیارد دلار بوده است.  

                                                                                                                ادامه مطلب...

میان پرده

شنبه 87 اردیبهشت 28

اسم این پست را میان پرده گذاشتم چون هم وسط سلسله بحث های «بازی های رایانه ای» اتفاق می افتد؛ و هم بی مناسبت با آن ها نیست. راستش خبری دیدم که نتوانستم از آن بگذرم.

جایی خواندم که رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفته است: هیچ ممانعتی برای حضور افراد روانی در ارتش آمریکا نیست.
او افزود: سیاست جدیدی در کار است که از کارکنان نظامی و غیر نظامی برگه ی سلامت روانی درخواست نخواهد شد.
اعلام این تصمیم جدید به دنبال افزایش شدید بیماران روانی در ارتش آمریکا و عدم مراجعه ی آنان به مراکز درمانی  صورت گرفت؛ زیرا  بسیاری از نظامیان امریکایی از ترس این که با برچسب روانی بودن از کار برکنار شوند از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند.
ارتش آمریکا پیش از این نیز با تغییر در قوانین خود اجازه ی عضوگیری از تبهکاران و دارندگان سوء سابقه را دریافت کرده بود.

 به دوچرخه سوار.. !!

باید به ایشان گفت: مگر ارتشی که جنابعالی از مسئولانش هستید و فرمان جنگش در دست جناب بوش است، آدم غیر روانی هم دارد که حالا مثلاً تصمیم جدیدی گرفته اید و می خواهید اجازه ی استخدام آنها را صادر کنید.
سربازی که با اراده ی جنایتکارانی مثل شما همه چیز را وحشیانه به خاک و خون می کشد و از زن و بچه و کودک نمی گذرد، سالم است؟
شکنجه های وحشیانه ای که تصاویر آن از دستگاه سانسور خودتان هم درز کرده  و دل هر انسانی ـ حتی بی خیال ها ـ  را به درد می آورد، مگر کسی غیر از روانیان و تبهکاران و قاتلان حرفه می تواند مرتکب آن ها شود؟


بهتر بود آقای رابرت گیتس می گفت: ارتش آمریکا هیچ ممانعتی برای استخدام افراد سالم نخواهد داشت.

مرحوم صمصام یکی از خطبا و واعظان به نام شهر اصفهان بود که ید طولایی در حاضر جوابی داشت. او همیشه با خر خود در شهر تردد می کرد و همین خر هم بهانه ی خوبی بود که حرف هایش را آن طور که دوست دارد بزند. یک روز بر منبر مطلبی را بر خلاف مصالح و امنیت !! رژیم شاهنشاهی گفته بود و همین بهانه ای شد که رئیس ساواک اصفهان احضارش کند.
او هم سوار بر خرش شد و به سمت اداره ی ساواک راه افتاد. جلوی در ورودی، نگهبان به وی گفت: باید خرت را بیرون بگذاری و به داخل بروی.
صمصام پاسخ داد که بیرون امنیت نیست و می ترسم این زبان بسته را بدزدند. من بدون خرم وارد نمی شوم.. اگر آقای رئیس قبول نمی کند بر می گردم.
نگهبان که اصرار او را دید گفت: آخه عزیز من اینجا که جای خر نیست...
صمصام هم که منتظر همین جمله بود گفت: برادر! این همه خر در این اداره نشسته اند حالا که نوبت خر ما شد گیر داده ای؟ خر من چه چیزی از آن ها کم دارد؟ تازه بر خلاف آن ها آزارش هم به کسی نمی رسد..

حالا شده حکایت ارتش آمریکا و بیماران روانی.....

به کامنت صاحب وبلاگ وزین گنبد افلاک، دوست خوبمان امیر حسن طلایی که برای همین پست نوشته و بسیار هم مناسب همین موضوع و نیز موضوع بازی های رایانه ای است دقت فرمایید:

 سلام برادر عزیزم
اینکه رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفته است: هیچ ممانعتی برای حضور افراد روانی در ارتش آمریکا نیست.علتش کمبود سالانه 80 هزار سرباز ارتش است حتما می دانید اکثر سربازان حاضر در عراق نیز به بیماری روانی مبتلا شده اند از دست دادن این تعداد به این مشکل کمبود نیرو می افزاید ، گزارش زیر نیز خواندنی است:

در گزارشی در ماه سپتامبر از واشنگتن خواندم: «آمریکا بازی‌های کامپیوتری را در ارتش رواج می‌دهد». در این گزارش آمده بود ارتش آمریکا- به‌ویژه نیروی زمینی آن- در سال‌های اخیر با مشکل کاهش تعداد افراد داوطلب خدمت روبه‌رو بوده و حتی پرداخت 5000دلار به شرکت‌های خصوصی برای ثبت‌نام هر سرباز نیز دردی را از کمبود سالانه 80?هزار سرباز این ارتش، دوا نکرده است.  از همین رو ارتش آمریکا برای جذب سربازان جدید، از بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کند. در ادامه این گزارش با تکیه به اخبار موثق از منابع نظامی آمده است: «نیروی زمینی از سال‌2002 برای جذب سرباز به تولید و پخش رایگان بازی‌های کامپیوتری روی آورده است». کوین براون- کارشناس امور نظامی- درباره این اقدام ارتش می‌گوید: «بازی‌های ویدئویی در میان نوجوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است. میلیون‌ها نوجوان و جوان، هر روز با این برنامه‌های کامپیوتری بازی می‌کنند؛ به همین خاطر ارتش تلاش می‌کند از طریق این بازی‌ها با نسل جوان ارتباط برقرار و آنها را تشویق به خدمت در ارتش آمریکا و حضور در جنگ‌ها کند». بازی ویدئویی «ارتش آمریکا» یکی از پرطرفدارترین این بازی‌هاست. طراحان آن می‌گویند که این بازی شرایط واقعی خدمت سربازان نیروی زمینی و میدان جنگ را به‌ویژه در عراق و افغانستان به نمایش می‌گذارد. در این بازی، شخص به عنوان سرباز در یک پادگان نظامی تخیلی، دوره آموزش‌های مقدماتی و تخصصی را تمام می‌کند، سپس به میدان جنگ‌ اعزام می‌شود و با دشمن فرضی می‌جنگد حالا راحت تر می توان پی به علت ساخت این همه بازی زیبا و جذاب جنگی که در آن سرباز آمریکایی قهرمان هست ، برد از جمله :  «رنگین‌کمان شش»: درباره جاسوسی و اقدامات ارتش آمریکا علیه تروریست‌ها
«ابزار جنگ»: درباره عملیات نظامی جاسوسی آمریکا در سرزمین‌های دیگر
«برادران در ارتش»: درباره عملیات نظامی آمریکا در جنگ دوم جهانی
«فریاد وجدان»: راجع به اقدامات ارتش آمریکا علیه متفقین
«مدال افتخار»: درباره نبرد یک گروه کماندویی آمریکا علیه مخالفین!
«قلمرو دشمن، لرزه‌های جنگ‌ها»: تصویری از نبردهای آینده ارتش آمریکا علیه دشمنان!
«حمله به ایران»: درباره هجوم نیروهای نظامی آمریکا و اشغال ایران!

 


   1   2      >